Distribution
Distribution af blade og magasiner
Det bliver til stadighed dyrere at distribuere til abonnenter, hvad enten det foretages gennem PostNord, Bladkompagniet eller andre.
Da det samtidig er blevet sværere at få bladene indmeldt i sortimentet hos de fleste butikskæder, er mulighederne for præsentation og synliggørelse af produktet blevet begrænset.
Det betyder, at markedsføring og distribution under et er blevet endnu mere omkostningskrævende. Men der er et alternativ til denne markedsføring.
Genbrug returbladene
Hvis bladet er i løssalg hos kiosker og supermarkeder er der altid et returoplag, som med fordel kan genbruges i dette projekt.
Alternativerne til dette er makulering eller eventuelt uddeling af blade på udstillinger, messer og andet. Det sidste alternativ har dog den negative side, at de personer, som får bladet forærende, har fået det gratis, og ”så er det ikke noget værd”. Vi har alle mødt dem på udstillinger og lignende, hvor de med en fuld plasticpose slæber rundt på alt det, som de har samlet. Hvor mange får egentlig kigget på det, når de kommer hjem?
Lad kunderne selv finde bladet
I et venteværelse vælger personer netop det produkt, som interesser dem mest. De finder selv frem til det, og dem vil man jo gerne have fat i.
Det er den største fordel ved at benytte Support Media’s bladprojekt, som hver måned distribuerer magasiner og kataloger til ventemiljøer i Danmark.
Den anden store fordel er den, at bladet alene ved at deltage får flere læsere. Det er dokumenteret gennem de blade, som har deltaget i projektet fra starten. Se tallene fra Gallups indeks Danmark under menupunktet ”Læsertalsudvikling”!
Endelig får man en meget potentiel fremtidig køber eller abonnent i de personer, som vælger at medtage bladet fra venteværelset, når de samtidig støtter Dansk Røde Kors.
Distribution til hele landet
Mere end 1 mio. mennesker bliver præsenteret for dit blad.
I dag fremlægges der i mange ventemiljøer løbende blade som et tilbud til kunder. Som eksempel har en praktiserende læge typisk mellem 1.500 og 2.000 patienter fordelt på alle aldersgrupper, og det betyder, at blade, magasiner og kataloger løbende præsenteres for mere end 1 mio. mennesker fordelt på alle aldersgrupper.
Alle er abonnenter, som har betalt for omkostningerne i forbindelse med håndtering og distribution. De primære modtagere, som er jævnt fordelt over hele landet, er venteværelser i sundhedssektoren, men også frisører, hoteller, motionscentre og enkelte andre deltager.
Øget synlighed og flere læsere
Det er logisk, at blade og magasiner som deltager i projektet får flere læsere i forbindelse med den øgede synlighed og det øgede kendskab.
Det er billigt at deltage
Sammenlignet med andre alternativer, og der er ganske få, er det billigt at deltage i en ordning, hvor dine potentielle købere vælger at læse i netop dit blad/magasin/katalog i venteværelset. Distributionsprisen afhænger af oplaget samt af det bestilte antal gange, man er med.
Projektet
Ordningen omfatter magasiner og kataloger, som patienter og kunder frit kan læse i ventemiljøet, men som de også kan vælge at medtage, hvis de samtidig støtter Dansk Røde Kors.